●Voordat u terugboekingen kunt afhandelen, moeten een of meer standaardbetalingsherinneringen zijn toegevoegd (zie Standaardbetalingsherinnering toevoegen).
Als u onverhoopt te maken heeft met terugboekingen van automatische incasso's en u heeft dit in het venster Boekstukken vastgelegd (zie Terugboeking incasso verwerken) kunt u betalingsherinneringen aanmaken. Hierin kunt u bijvoorbeeld de betreffende debiteuren meedelen dat zij hun facturen op een andere manier moeten betalen.
●Kies het menu Boekhouding > Telebankieren > Storneringen.
Het venster Storneringen wordt geopend.
●Selecteer een debiteur in de velden Van debiteur en t/m debiteur als u alleen voor een selectie van debiteuren een betalingsherinnering wilt aanmaken.
●Kies via de optie Stornering de standaardherinnering die u wilt aanmaken.
●Klik op OK.
Het venster Selectie wordt geopend waarin de facturen worden weergegeven waarvoor een standaardherinnering moet worden aangemaakt volgens de door u gemaakte keuzes.
Wilt u alsnog een of meer facturen niet meenemen, dan kunt u de selectie van die facturen hier ongedaan maken.
●Klik op OK als de selectie akkoord is.
●Selecteer in het venster Afdrukken de wijze van afdrukken (zie Gegevens afdrukken), en klik op OK.
De standaardherinneringen worden aangemaakt en eventueel afgedrukt.