Terugboekingen afhandelen

Navigation:  Telebankieren >

Terugboekingen afhandelen

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

 

Voordat u terugboekingen kunt afhandelen, moeten een of meer standaardbetalingsherinneringen zijn toegevoegd (zie Standaardbetalingsherinnering toevoegen).

Als u onverhoopt te maken heeft met terugboekingen van automatische incasso's en u heeft dit in het venster Boekstukken vastgelegd (zie Terugboeking incasso verwerken) kunt u betalingsherinneringen aanmaken. Hierin kunt u bijvoorbeeld de betreffende debiteuren meedelen dat zij hun facturen op een andere manier moeten betalen.

Kies het menu Boekhouding > Telebankieren > Storneringen.

Het venster Storneringen wordt geopend.

VensterStorneringen

Selecteer een debiteur in de velden Van debiteur en t/m debiteur als u alleen voor een selectie van debiteuren een betalingsherinnering wilt aanmaken.

Kies via de optie Stornering de standaardherinnering die u wilt aanmaken.

Klik op OK.

Het venster Selectie wordt geopend waarin de facturen worden weergegeven waarvoor een standaardherinnering moet worden aangemaakt volgens de door u gemaakte keuzes.

Wilt u alsnog een of meer facturen niet meenemen, dan kunt u de selectie van die facturen hier ongedaan maken.

Klik op OK als de selectie akkoord is.

Selecteer in het venster Afdrukken de wijze van afdrukken (zie Gegevens afdrukken), en klik op OK.

De standaardherinneringen worden aangemaakt en eventueel afgedrukt.