Standaardbetalingsherinnering toevoegen

Navigation:  Telebankieren > Stamgegevens telebankieren toevoegen >

Standaardbetalingsherinnering toevoegen

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

 

Standaardbetalingsherinnering toevoegen

Om terugboekingen van automatische incasso's (storneringen) te kunnen afhandelen, maakt u eerst een of meer standaardbetalingsherinneringen aan. Zo kunt u een standaardherinnering vastleggen voor debiteuren van wie facturen openstaan omdat de automatische incasso ervan is mislukt vanwege onvoldoende saldo (administratieve code 1).

Kies het menu Boekhouding > Telebankieren > Stornerings teksten.

Het venster Storneringen wordt geopend.

VensterStorneringenTeksten

Klik op de knop Invoer.

Voer in het veld Code de code van de betalingsherinnering in; deze kan maximaal 8 tekens bevatten.

Vul de omschrijving van de betalingsherinnering in het veld Omschrijving in, bijvoorbeeld Administratieve code 1.

Om ervoor te zorgen dat debiteuren gedurende een bepaald aantal dagen niet ook vanuit het reguliere aanmaanproces worden aangeschreven, kunt u het veld Aantal dagen niet in aanmanen invullen.

Leg in het veld Aantal dagen niet in aanmanen het aantal dagen na het versturen van de betalingsherinnering vast dat geen 'normale' aanmaning voor openstaande facturen mag worden verstuurd.

Voer de benodigde standaardteksten in de velden Kop, Subkop en Staart in.

Klik op OK om de betalingsherinnering toe te voegen.