Melding afhandelen

Navigation:  Servicemodules gebruiken > Meldingen registreren >

Melding afhandelen

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

 

Melding afhandelen

Openstaande meldingen raadplegen

Als u het venster Meldingen weer wilt openen nadat een of meer meldingen zijn toegevoegd die nog niet zijn afgehandeld, verschijnt eerst het venster Openstaande meldingen.

Kies het menu Verkoop > Meldingen > Meldingen.

Het venster Openstaande meldingen wordt geopend.

VensterOpenstaandeMeldingen

In dit venster vindt u een overzicht van de meldingen die nog niet zijn afgehandeld. Onderaan de lijst wordt het aantal openstaande meldingen weergegeven. Wanneer u in de lijst dubbelklikt op een melding, worden de gegevens van deze melding in het venster Meldingen getoond. U kunt vervolgens de melding wijzigen of een nieuwe melding toevoegen.

Ontvangstbevestiging van melding e-mailen

Om vanuit het programma een e-mailbericht via uw e-mailprogramma te kunnen versturen, moet bij uw gebruikersgegevens zijn vastgelegd welk e-mailprogramma u gebruikt (zie Gebruiker toevoegen). Als uw e-mailprogramma niet wordt ondersteund, dan legt u de gegevens van uw SMTP -server vast op het tabblad Bedrijfsgegevens bij de systeeminstellingen (zie Bedrijfsgegevens instellen) en verstuurt u uw e-mailberichten direct via de SMTP-server. Verzonden e-mailberichten kunnen dan alleen niet worden bewaard.

Kies het menu Verkoop > Meldingen > Meldingen.

Ga in het venster Openstaande meldingen naar de melding waarvoor u een ontvangstbevestiging wilt e-mailen, en druk op de Enter-toets of dubbelklik met de muis op de melding.

Het venster Meldingen wordt geopend.

Klik op de knop Mail bevestiging.

Afhankelijk of er een e-mailadres bij de melder is vastgelegd, gebeurt het volgende:

Als een contactpersoon bij de melding is vastgelegd en bij deze contactpersoon is in het relatiebestand een e-mailadres vastgelegd, wordt een nieuw e-mailbericht in uw mailprogramma geopend waarbij het e-mailadres van de contactpersoon in het vak Aan is ingevuld.

Heeft u bij de melding geen contactpersoon ingevuld of is er geen e-mailadres bij de contactpersoon in het relatiebestand vastgelegd maar wel een algemeen e-mailadres, dan verschijnt de melding Er is geen email-adres voor deze contactpersoon. Het bedrijfsadres is gekozen. op het scherm. Als u in de melding op OK klikt, wordt een nieuw e-mailbericht in uw mailprogramma geopend waarbij het algemene e-mailadres van de relatie in het vak Aan is ingevuld.

Als ook geen algemeen e-mailadres bij de relatie is vastgelegd, verschijnt de melding Er is geen email-adres. U kunt geen bevestiging sturen. op het scherm. Leg dan eerst een e-mailadres bij de relatie vast en probeer het opnieuw.

De tekst Betreft melding: <nummer> is automatisch in het vak Onderwerp van het e-mailbericht ingevuld en de tekst Melding: [tekst uit het veld Klachtomschrijving] in het e-mailbericht zelf. Als u standaardteksten voor dit soort e-mailberichten heeft vastgelegd (zie Stamgegevens meldingen toevoegen), zijn deze teksten eveneens automatisch aan het e-mailbericht toegevoegd.

Maak het e-mailbericht verder af en verzend het.

Afhandeling van melding e-mailen

Om vanuit het programma een e-mailbericht via uw e-mailprogramma te kunnen versturen, moet bij uw gebruikersgegevens zijn vastgelegd welk e-mailprogramma u gebruikt (zie Gebruiker toevoegen). Als uw e-mailprogramma niet wordt ondersteund, dan legt u de gegevens van uw SMTP-server vast op het tabblad Bedrijfsgegevens bij de systeeminstellingen en verstuurt u uw e-mailberichten direct via de SMTP-server. Verzonden e-mailberichten kunnen dan alleen niet worden bewaard.

Kies het menu Verkoop > Meldingen > Meldingen.

Ga in het venster Openstaande meldingen naar de melding waarvoor u een e-mailbericht over de afhandeling wilt mailen, en druk op de Enter-toets of dubbelklik met de muis op de melding.

Het venster Meldingen wordt geopend.

Klik op de knop Mail afhandeling.

Afhankelijk of er een e-mailadres bij de melder is vastgelegd, gebeurt het volgende:

Als een contactpersoon bij de melding is vastgelegd en bij deze contactpersoon is in het relatiebestand een e-mailadres vastgelegd, wordt een nieuw e-mailbericht in uw mailprogramma geopend waarbij het e-mailadres van de contactpersoon in het vak Aan is ingevuld.

Heeft u bij de melding geen contactpersoon ingevuld of is er geen e-mailadres bij de contactpersoon in het relatiebestand vastgelegd maar wel een algemeen e-mailadres, dan verschijnt de melding Er is geen email-adres voor deze contactpersoon. Het bedrijfsadres is gekozen. op het scherm. Als u in de melding op OK klikt, wordt een nieuw e-mailbericht in uw mailprogramma geopend waarbij het algemene e-mailadres van de relatie in het vak Aan is ingevuld.

Als ook geen algemeen e-mailadres bij de relatie is vastgelegd, verschijnt de melding Er is geen email-adres. U kunt geen bevestiging sturen. op het scherm. Leg dan eerst een e-mailadres bij de relatie vast en probeer het opnieuw.

De tekst Betreft melding: <nummer> is automatisch in het vak Onderwerp van het e-mailbericht ingevuld en de tekst Afhandeling: [tekst uit het veld Oplossing] in het e-mailbericht zelf. Als u standaardteksten voor dit soort e-mailberichten heeft vastgelegd (zie Stamgegevens meldingen toevoegen), zijn deze teksten eveneens automatisch aan het e-mailbericht toegevoegd.

Maak het e-mailbericht verder af en verzend het.

Vervolgmelding toevoegen

Wanneer de oplossing van de oorspronkelijke melding niet afdoende is, heeft u de mogelijkheid een vervolgmelding toe te voegen en aan de oorspronkelijke melding te koppelen.

Kies het menu Verkoop > Meldingen > Meldingen.

Ga in het venster Openstaande meldingen naar de melding waarvoor u een ontvangstbevestiging wilt mailen, en druk op de Enter-toets of dubbelklik met de muis op de melding.

Het venster Meldingen wordt geopend.

Klik op de knop Vervolgmelding.

Het venster Melding wordt geopend waarin een aantal gegevens van de melding al voor u zijn ingevuld.

Vul deze gegevens aan (zie verder Melding toevoegen) en sla de gegevens op.

In de lijst Koppelingen onder in het venster ziet u de oorspronkelijke melding staan waaraan de vervolgmelding is gekoppeld.