Gebruiker toevoegen

Navigation:  Systeem beheren > Gebruikersgegevens beheren >

Gebruiker toevoegen

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

 

Gebruiker toevoegen

Kies het menu Archief > Systeembeheer > Gebruikers.

Het venster Gebruikers wordt geopend.

VensterGebruikers

Het venster Gebruikers bestaat uit twee delen: onderin ziet u de lijst met gebruikers en bovenin de gegevens van de gebruiker die in de lijst is geselecteerd.

Klik op de knop Invoer.

Voer in het veld Afkorting een afkorting van uw naam, bijvoorbeeld de initialen van de gebruiker.

Wanneer een gebruiker uit dienst treedt, mag deze gebruiker uiteraard geen toegang meer tot het systeem hebben. De systeembeheerder schakelt in dat geval de optie Uit dienst in waardoor de gebruiker niet meer in het systeem kan inloggen. Om een gebruiker helemaal te verwijderen, selecteert u de gebruiker in de lijst met gebruikers en klikt u op de knop Verwijderen.

Leg in het veld Naam gebruiker de voor- en achternaam van de gebruiker vast.

De naam wordt automatisch in hoofdletters omgezet.

Voer in het veld Wachtwoord het wachtwoord in; dit kan maximaal 8 tekens bevatten.

Tijdens het invoeren van het wachtwoord wordt voor elk ingevoerd teken een stip weergegeven zodat het echte wachtwoord nooit zichtbaar is voor anderen.

In het veld Ondertekening legt u vast hoe de ondertekening van brieven die de gebruiker vanuit het programma maakt, eruit moet zien. Voer bijvoorbeeld de volledige naam en daaronder de functie van de gebruiker in.

Leg in het veld Emailadres het zakelijke e-mailadres van de gebruiker vast.

Voer in het veld Emailnaam de naam van de gebruiker in zoals deze in het vak Aan in e-mails moet worden weergegeven.

Selecteer bij de optie E-Mail programma het e-mailprogramma dat u gebruikt: bijvoorbeeld Outlook (geen Outlook Express).

Het programma weet nu welk e-mailprogramma moet worden geopend als u vanuit het programma een e-mail wilt maken.

Via de volgende opties bepaalt u de weergave van een aantal belangrijke onderdelen van het programma.

Wijzigingen worden pas zichtbaar nadat u opnieuw bent ingelogd.

Wat?

Hoe?

positie van vensters van het programma op het scherm bepalen

Schakel de optie Gecentreerd openen in om vensters waarin de gebruiker werkt, in het midden van het scherm weer te geven.

of

Laat de optie Normaal openen ingeschakeld als de plaats van vensters op het scherm er voor de gebruiker niet toe doet.

standaardkleur (zwart) van medewerkerknop in touchscreenkassa wijzigen

 

Let op! U kunt deze functionaliteit gebruiker wanneer u beschikt over de juiste module. Een

module is een betaalde uitbreiding op het pakket.

Selecteer een andere kleur door op het vakje bij de optie Kleur te klikken.

Er wordt een kleurenpalet geopend.

Selecteer een kleur door op de gewenste kleur te klikken.

De eerstvolgende kleur dat de gebruiker de touchscreenkassa gebruikt, is zijn medewerkerknop voorzien van de gewijzigde kleur.

vensters van het programma schermvullend weergegeven

Schakel de optie Groot scherm gebruiken in.

altijd starten met de lijst met items (zie Starten met de lijst met items)

Schakel de optie Overzichtslijsten gebruiken in.

Vul desgewenst in het veld Maximaal aantal regels het maximale aantal regels in dat standaard in lijsten mag worden getoond.

startvenster bepalen bij het openen van het relatiebeheer (venster Relaties)

 

Let op! Deze optie heeft alleen effect als de optie Overzichtslijsten gebruiken is ingeschakeld.

Laat de optie Starten met lijst contactpersonen uitgeschakeld als u wilt starten met de lijst met relaties (venster Relatie-overzicht).

Schakel de optie Starten met lijst contactpersonen in als u wilt starten met de lijst met contactpersonen (venster Contactpersonen-overzicht)

werkbalk weergeven (zie Werkbalk gebruiken)

Schakel de optie Werkbalk gebruiken in als de werkbalk moet worden weergegeven.

navigator weergeven (Navigator gebruiken)

Schakel de optie Navigator gebruiken in als de navigator moet worden weergegeven.

het logo van Informer als achtergrond gebruiken

Schakel de optie Achtergrond gebruiken in als u het logo van Informer als achtergrond in het programma wilt gebruiken.

Het logo wordt pas zichtbaar als het programma opnieuw is opgestart.

na het starten van het programma eerst de todolijst weergeven zodat de gebruiker direct ziet wat hem of haar te doen staat (zie Todolijst raadplegen)

Schakel de optie In To-Do-scherm starten in.

Als de gebruiker het programma start, wordt voortaan eerst het venster To do weergegeven.

Stel desgewenst bovenstaande opties in.

Als u privépoststukken registreert en u wilt eventuele scans hiervan automatisch op een bepaalde locatie op de computer of het netwerk opslaan, dan kunt u deze locatie via de optie Map Privedocumenten bepalen. Door op KnopMap naast het veld te klikken, kunt u de locatie selecteren in het venster Map selecteren.

Alleen als u met Informer Account Plus, Extra of Totaal, kunt u post registreren.

Klik op OK om de gegevens op te slaan.

De eerstvolgende keer dat u het programma start, is de gebruiker opgenomen in de lijst met gebruikers in het welkomstvenster.

Via de knop Print in het venster Gebruikers is het mogelijk een overzicht van gebruikers af te drukken.

OverzichtGebruikers