Reparatie toevoegen

Navigation:  Servicemodules gebruiken > Reparaties bijhouden >

Reparatie toevoegen

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

 

Reparatie toevoegen

Kies het menu Verkoop > Reparaties > Reparaties.

Het venster Reparaties wordt geopend.

Zodra een of meer reparaties zijn toegevoegd, verschijnt eerst het venster Openstaande Reparaties (zie Reparatie afhandelen).

VensterReparaties

Klik op de knop Invoer.

Leg in het veld Debiteur de relatie vast voor wie u de reparatie registreert.

Wanneer bij de gekozen relatie een of meer contactpersonen zijn vastgelegd (zie Contactpersonen_bij_een_relatie_toevoegen) kunt u in de lijst Contactpersonen de betrokken contactpersoon selecteren.

Selecteer indien mogelijk en nodig in het veld Contactpersoon een contactpersoon.

Het veld Reparatienummer wordt automatisch ingevuld en kunt u niet handmatig wijzigen. Het nummer wordt pas toegekend nadat de reparatie is opgeslagen. U kunt de automatische nummering van reparaties wel wijzigen (zie Stamgegevens reparaties toevoegen). In het veld Datum wordt automatisch de huidige datum ingevuld. Wijzig deze datum als u een andere datum wilt vastleggen.

Leg in het veld Deadline de uiterste datum vast waarop de reparatie moet zijn afgehandeld.

Selecteer in de lijst Ingevoerd door de medewerker die de reparatie registreert.

Voer in het veld Referentie klant desgewenst de referentie van de klant in.

Selecteer via de optie Artikelcode het artikel waarop de reparatie betrekking heeft.

Leg het serienummer vast in het veld Serienummer als het artikel waarop de reparatie betrekking heeft, van een serienummer is voorzien.

Voer in het veld Accessoires eventuele accessoires in als deze bij de reparatie nodig zijn.

Leg in het veld Klachtomschrijving de reden vast waarom de reparatie plaatsvindt.

Voer in het veld Werkzaamheden een korte beschrijving van de te verrichten werkzaamheden in.

Selecteer in de lijst Reparateur het bedrijf dat de reparatie uitvoert, als een ander bedrijf de reparatie verricht.

Leg indien van toepassing in het veld Verzonden d.d. de datum vast waarop het artikel ter reparatie is verzonden.

Vul indien van toepassing in het veld Retour d.d. de datum in waarop het artikel van de reparateur retour is ontvangen.

Voer desgewenst in het veld Reparatiekosten de kosten van de reparatie in.

Leg indien van toepassing in het veld Inkoop de kosten vast van de inkopen die u voor de reparatie heeft gedaan.

Vul eventueel in het veld Onderzoekskosten de kosten van onderzoek in die u voor de reparatie heeft verricht.

Leg indien van toepassing in het veld Retour d.d. de datum vast waarop het artikel van het bedrijf dat onderzoek voor de reparatie heeft verricht, retour is ontvangen.

Bij het onderdeel Status heeft u de mogelijkheid de status van de reparatie vast te leggen door de betreffende optie in te schakelen. Omdat u zelf bepaalt of en welke statussoorten bij reparaties worden onderscheiden (zie Stamgegevens reparaties toevoegen), kunnen de keuzes bij dit onderdeel heel verschillend zijn.

Bij het onderdeel Soort Reparaties heeft u de mogelijkheid aan te geven om wat voor soort reparatie het gaat door de betreffende optie in te schakelen. Omdat u zelf bepaalt of en welke soorten reparaties worden onderscheiden (zie Stamgegevens reparaties toevoegen), kunnen de keuzes bij dit onderdeel heel verschillend zijn.

Klik op de knop OK om de gegevens van de reparatie definitief op te slaan.