Uitgaand poststuk doorsturen en afhandelen

Navigation:  Servicemodules gebruiken > Post registreren >

Uitgaand poststuk doorsturen en afhandelen

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

 

Uitgaand poststuk doorsturen en afhandelen

Als de gegevens van een uitgaand poststuk eenmaal zijn vastgelegd, kunt u deze gegevens verder verwerken. Zo is het mogelijk om de gegevens van een poststuk naar andere medewerkers door te sturen en om een poststuk als afgehandeld vast te leggen.

Post doorsturen

Kies het menu Relatiebeheer > Postregistratie Uit.

Het venster Post-registraties Uit wordt geopend.

Selecteer in de lijst Poststukken het poststuk dat u wilt doorsturen.

Klik op de knop Stuur door.

Het venster Dossiers doorsturen [relatie] wordt geopend.

VensterDossiersDoorsturenPost

In het venster Dossiers doorsturen ziet u de gegevens van het poststuk. Indien nodig, kunt u de teksten in de velden Notitie en Omschrijving nog aanvullen. Bij de optie Begeleidende tekst heeft u de mogelijkheid aanvullende informatie op te nemen en met het poststuk mee te sturen naar één of meer medewerker(s).

Selecteer bij de optie Doorsturen aan de medewerker(s) naar wie u de dossiergegevens wilt doorsturen.

Klik op OK als het poststuk volledig is en doorgestuurd kan worden.

Klik op de knop Terug om terug te keren naar het venster Post-registraties Uit.

Post afhandelen

Selecteer in de lijst Poststukken het poststuk dat u als afgehandeld wilt vastleggen.

Klik op de knop Afgehandeld.

In de eerste kolom van het afgehandelde poststuk in de lijst Poststukken verandert het liggende streepje (-) in een kruisje (x). Daarnaast verschijnt in het veld Afgehandeld onder de lijst de afkorting zoals die voor u als gebruiker is vastgelegd, en de datum en het tijdstip waarop u het poststuk als afgehandeld heeft vastgelegd.