CRM-gegevens vastleggen

Navigation:  Nieuwe administratie opzetten > Instellingen boekhouding controleren >

CRM-gegevens vastleggen

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

 

CRM-gegevens vastleggen

Kies het menu Boekhouding > Diversen > Instellingen boekhouding.

Klik in het venster Instellingen boekhouding op het tabblad CRM.

VensterInstellingenBoekhoudingTabCRM

Op het tabblad CRM, dat staat voor customer relations management, legt u een antwoord vast op de volgende vragen over het relatiebeheer:

Woonplaats in hoofdletters?: moeten de plaatsnamen die u in het programma invult, automatisch in hoofdletters worden omgezet of wilt u dat de plaatsnamen blijven zoals deze zijn ingevoerd?

Fase-voorkeur: welke fase moet standaard worden ingesteld als u een relatie toevoegt? Voorbeelden van fasen zijn prospect, klant en ex-klant (zie verder Algemene relatiegegevens toevoegen).

Taal-voorkeur: in welke taal moet de aanhef van brieven die u met behulp van het pakket maakt, standaard worden aangemaakt (zie verder Contactpersonen bij een relatie toevoegen).

Afdrukken naar scherm of Afdrukken naar printer: als u een overzicht of ander document wilt afdrukken, moet het overzicht dan standaard eerst op uw scherm worden getoond of kan het direct naar de printer worden gestuurd en worden afgedrukt?

Job set-up tonen of Job set-up niet tonen: wilt u dat het venster Job Setup altijd wordt getoond voordat een overzicht of ander document wordt afgedrukt? In dit venster kunt u een printopdracht instellen (zie verder Printopdracht instellen).

Print-setup tonen of Print-setup niet tonen: wilt u dat het venster Printerinstelling altijd wordt getoond voordat een overzicht of ander document wordt afgedrukt? In dit venster kunt u opgeven hoe u een document wilt afdrukken (zie verder Printer instellen).

Document pad en Sjablonen pad: op welke plaats op uw computer moeten brieven en andere documenten, en sjablonen die u via het programma maakt, worden opgeslagen? Door op de knop KnopMap aan het einde van de velden te klikken, kunt u de gewenste locatie op de computer of het netwerk opzoeken en selecteren.

Verder ziet u op het tabblad CRM de optie Laatst gebruikte waarde relaties waarin het relatienummer staat dat als laatste is toegekend. Aan elke relatie die u vastlegt, kent het programma namelijk automatisch een systeemnummer toe. U kunt dit nummer alleen bekijken, niet wijzigen.

Als er problemen zijn met de integriteit van het relatiebestand, is het mogelijk dat u door het opnieuw opbouwen van de indexen van het gegevensbestand de problemen oplost. Hiervoor kunt de knop Indexstring gebruiken.

Voer deze actie altijd samen met een medewerker van de helpdesk uit.