Categorieën aan interne projecten koppelen

Navigation:  Projecten en uren registreren > Project verwerken >

Categorieën aan interne projecten koppelen

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

 

Categorieën aan interne projecten koppelen

Interne projecten zijn projecten waarvan de uren en kosten niet in rekening worden gebracht, zoals vrije dagen, ziektedagen, enzovoorts. Om deze kosten enigszins te structureren is het mogelijk om categorieën aan interne projecten te koppelen. En vervolgens per categorie te bepalen welke medewerkers hierop uren mogen vastleggen.

Klik op de knop KnopProjecten op de werkbalk.

Zoek in het venster Projecten het project waarvan u wilt bepalen op welke categorieën medewerkers uren mogen boeken.

Klik op de knop Categorieën.

Het venster Medewerkers en Categorieën wordt geopend.

VensterMedewerkersEnCategorieen

Klik op de knop Wijzig.

Selecteer in de lijst Medewerkers welke aan dit project werken een of meer medewerker of kies Alle.

Selecteer via de optie Categorie een categorie waarop de geselecteerde medewerker(s) uren mogen boeken.

De geselecteerde categorie wordt aan de lijst Categorieën toegevoegd.

Voeg zo nodig meer categorieën voor medewerkers toe.

Als u een extra categorie op een bepaalde plek in de lijst wilt toevoegen, selecteert u de regel waarboven u de extra regel wilt toevoegen. Vervolgens klikt u op de knop Extra regel waardoor de extra categorie op de juiste positie wordt toegevoegd. Via de knop Verwijder regel verwijdert u de categorie die in de lijst is geselecteerd.

Klik op OK om de gegevens op te slaan.