Instellingen projectadministratie vastleggen

Navigation:  Projecten en uren registreren > Instellingen en medewerkers vastleggen >

Instellingen projectadministratie vastleggen

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

 

Instellingen projectadministratie vastleggen

Kies het menu Project > Diversen > Instellingen projectadministratie.

Het venster Instellingen projectadministratie wordt geopend.

VensterInstellingenProjectadministratie

Wanneer u de nummering van projecten niet met 1 wilt laten beginnen, vult u in het veld Laatst gebruikte projectnummer een nummer in dat zogenaamd als laatste projectnummer is gebruikt. De nummering van de projecten start dan met het nummer dat hierna volgt. Wilt u de nummering van uw projecten bijvoorbeeld starten met 2009001, vul dan in het veld 2009000 in.

In het veld Grootboekrekening deelfacturen vult u de omzetrekening in waarop de omzet standaard moet worden geboekt als een deelfactuur voor een project wordt gemaakt. En in het veld BTW code deelfacturen legt u de code van het btw-tarief vast dat standaard bij deelfacturen moet worden gehanteerd. Hierbij staat code 0 voor 0% btw, code 1 voor 6% btw en code 2 voor 19% btw.

Bij de optie Default Factuurbasis geeft u aan hoe projecten meestal worden gefactureerd:

Aangenomen werk: project wordt volgens een vast bedrag gefactureerd

Nacalculatie (standaard): project waarvan de uren en overige kosten na voltooiing of levering van het project worden berekend en gefactureerd

Offerte: project wordt gefactureerd conform de offerte en verkooporder die aan het project ten grondslag liggen

Intern project: project waarop uren en overige kosten die niet gefactureerd worden, kunnen worden geboekt, bijvoorbeeld vrije dagen, ziektedagen, enzovoorts

Op het moment dat u een project toevoegt, wordt de geselecteerde projectsoort standaard gehanteerd. Natuurlijk kunt u dit altijd per project aanpassen.