Administratie aanmaken

Navigation:  Nieuwe administratie opzetten >

Administratie aanmaken

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

 

Kies het menu Archief > Nieuwe administratie.

Er wordt een venster geopend waarin u de naam van de nieuwe administratie invoert.

Als u direct na het starten van het programma een nieuwe administratie wilt aanmaken, klikt u in het welkomstvenster op de knop Andere adm. Vervolgens klikt u in het venster Open administratie op de knop Nieuwe Administratie.

Voer de gewenste naam in. Houd de naam kort (niet langer dan 16 tekens) en gebruik geen tekens zoals /, &, ', een komma of @, bijvoorbeeld Bedrijfsnaam of Boekhouding1.

Klik op OK.

De melding Nieuwe administratie '(naam)' wordt aangemaakt in C:\PROGRAM FILES\INFORMER…\Data\. Doorgaan? verschijnt op het scherm.

Klik in de melding op Ja om door te gaan.

De melding Weet u zeker dat C:\PROGRAM FILES\INFORMER…\ Data\(naam).DF1 de nieuwe administratie is? verschijnt op het scherm.

Klik in de melding op Ja om door te gaan.

De nieuwe administratie wordt aangemaakt en het venster Nieuwe administratie/Pakket-upgrade wordt geopend.

VensterNieuweAdministratiePakketUpgrade

Vul de naam van de licentiehouder en de naam van de onderneming waarvoor de administratie wordt aangemaakt, in.

Voer het serienummer van de licentie in dat u heeft ontvangen na registratie op www.mijninformer.nl.

Geef aan of u de nieuwe administratie al dan niet als demoversie wilt gebruiken door de optie Demoversie in- of uit te schakelen.

Geef aan welk pakket u gaat gebruiken door de corresponderende optie in te schakelen.

Als u later naar een uitgebreider pakket wilt overstappen en u heeft een nieuw licentienummer ontvangen, dan opent u dit venster weer via het menu Archief, Systeembeheer, Pakket-upgrade (zie verder Pakket upgraden).

Klik op OK.

De nieuwe administratie wordt nu aangemaakt. Dit kan even duren.

In het welkomstvenster opent u de nieuwe administratie door als de gebruiker SYSTEEMBEHEERDER in te loggen. U hoeft geen wachtwoord in te voeren. U kunt uzelf later als gebruiker toevoegen en een wachtwoord vastleggen (zie verder Gebruikersgegevens beheren).

Zorg dat de gebruiker SYSTEEMBEHEERDER is geselecteerd, en klik op OK.

De nieuwe administratie wordt geopend waarin de naam van de onderneming in de titelbalk wordt weergegeven.